Rovaniemen maalaiskunnan vaakunasta tuli uuden Rovaniemen vaakuna. Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Ari Ruotsalainen (vas.), kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Juhani Juuruspolvi ja kaupunginjohtaja Mauri Gardin osallistuivat paljastustilaisuuteen kaupungintalon edustalla.
Kuva: Pekka Aho
Toukokuussa 2003 historian lehti kääntyi Rovaniemellä, kun keskustan valtuustoryhmän puheenjohtaja Heikki Kontiosalo pyysi puheenvuoron maalaiskunnan kunnanvaltuuston kokouksen päätteeksi.
Kontiosalo esitti, että Rovaniemen kaupunki ja maalaiskunta alkavat yhdessä selvittää kuntien yhdistämistä vaihtoehtona yhteistyön lisäämiselle.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut