työtaistelut: Yk­si­tyi­sen so­siaa­li­pal­ve­lu­alan työ­rii­das­sa ei vielä sopua – uudet lakot uh­kaa­vat alkaa kes­ki­viik­ko­na

Kolumni: Tulva näytti am­mat­ti­lai­sil­le ja pai­kal­li­sil­le voi­man­sa

pääkirjoitus: Hal­li­tus­neu­vot­te­li­jat se­lät­ti­vät en­sim­mäi­sen krii­sin­sä, mikä lu­pai­lee por­va­ri­hal­li­tus­ta – se tar­vit­see sel­viy­tyäk­seen korkeaa krii­sin­sie­to­ky­kyä

Mainos: Lapin Kansa Digi 13,90 €/kk – tilaa tästä

Tilaajille

Pri­de-kuu­kau­den aikana yri­tyk­set ottavat kantaa yh­den­ver­tai­suu­den puo­les­ta – jos sanat ja teot eivät kohtaa, on kyse pink­ki­pe­sus­ta

Priden aikaan yritykset kampanjoivat näkyvästi sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen oikeuksien puolesta. Pinkkipesua on syytä epäillä, jos julkisesti esitetyt puheet eivät näy konkreettisina tekoina.

Rovaniemen Setan aktiivi Susan Seppälä iloitsee siitä, että yritysten pride-osallistuminen purkaa ajattelua kahdesta sukupuolesta. Pinkkipesu on asian ikävämpi kääntöpuoli.
Rovaniemen Setan aktiivi Susan Seppälä iloitsee siitä, että yritysten pride-osallistuminen purkaa ajattelua kahdesta sukupuolesta. Pinkkipesu on asian ikävämpi kääntöpuoli.
Kuva: Iiro Kerkelä

Kesäkuussa vietetään kansainvälistä pride-kuukautta. Sen tarkoituksena on levittää tietoa sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen oikeuksista.

Monet yritykset ottavat priden aikana kantaa tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden puolesta erilaisten kampanjoiden avulla.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.