Po­ti­las­jär­jes­töt ha­lua­vat mukaan sote-suun­nit­te­luun – mie­len­ter­veys­pal­ve­lut siir­ty­vät maa­kun­tien vas­tuul­le, kunnat huo­leh­ti­vat jat­kos­sa­kin ter­vey­den edis­tä­mi­ses­tä

Rovaniemen Balanssi ry pystytti meneillään olevan mielenterveysviikon kunniaksi vohvelikahvilan. Puheenjohtaja Jaana Rossi (vas.), harjoittelija Emilia Kuusela ja toiminnanjohtaja Terhi Savilahti vastaanottivat herkkuannokset Ulla Nevalalta.
Rovaniemen Balanssi ry pystytti meneillään olevan mielenterveysviikon kunniaksi vohvelikahvilan. Puheenjohtaja Jaana Rossi (vas.), harjoittelija Emilia Kuusela ja toiminnanjohtaja Terhi Savilahti vastaanottivat herkkuannokset Ulla Nevalalta.
Kuva: Jussi Leinonen

Sote-uudistuksen myötä myös mielenterveyspalvelut siirtyvät hyvinvointialueen vastuulle. Mielenterveysjärjestöt toivovat, että sote toisi mielenterveyspalveluihin kauan kaivattua parannusta. Palveluiden mahdollinen keskittäminen sekä terapiatakuu-aloitteen takkuaminen herättää niissä huolta.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä