Posio on profiloitunut keramiikkakuntana. Kuva kunnassa järjestetystä kansainvälisestä keramiikkasymposiumista vuodelta 2022.
Kuva: Kaisa Vänskä
Posion kunta suunnittelee keramiikkamuseon perustamista.
Kunnanhallitus päätti kokouksessaan maanantaina, että kunta hakee rahoitusta Suomen keramiikkamuseon perustamista koskevaa esiselvityshanketta varten Koillismaan Leaderilta.
Ajatuksena on, että muun muassa alueen yritysten keramiikkakokoelmia saataisiin yleisön nähtäville. Kunnanhallitukselle valmistellun esityksen mukaan yrittäjillä on merkittäviä kotimaisia kokoelmia, joihin kuuluu sekä käyttö- että taide-esineitä.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut