Poh­jo­lan OP:n Hel­mi-pal­kin­not myön­net­tiin kir­jai­li­ja Pekka Jun­til­le ja pro­fes­so­ri eme­ri­tus Markku Ol­li­kai­sel­le

Molemmat palkitut ovat tuoneet kiitettävästi ympäristöarvoja esille.

Toimittaja ja tietokirjailija Pekka Juntti ja ympäristöekonomian professori emeritus Markku Ollikainen ovat tämän vuoden Pohjolan Osuuspankin Helmi-palkinnon saajat.

Torniolaislähtöinen Juntti on yksi Metsä meidän jälkeemme -tietokirjan kirjoittajista. Teos voitti Tieto-Finlandian vuonna 2019.

Juntti vastaanotti Lappi-kirjallisuuspalkinnon vuonna 2023 esikoisromaanillaan Villikoira. Hän oli Bonnierin suuren journalistipalkinnon Yleisön suosikki -kategorian voittaja vuonna 2012.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä