Pelkosenniemen valtuusto päätti varata ensi vuodeksi määrärahan varhaiskasvatuksen järjestämiseksi Pyhätunturissa. Toistaiseksi Pyhän päiväkoti on toiminut kunnan omistaman Kuusirannan tiloissa syksystä kevääseen.
Valtuusto päätti perjantai-iltana, että palvelua tarjotaan Pyhällä ensi vuonna ja laskelmia kuluista tarkennetaan loppusyksyn aikana talousarviota varten.
Hallinto- ja sivistysjohtaja Paula Alatalon mukaan tarve alueella on kasvamassa ja suurin osa lapsista tarvitsee jopa ympärivuotista hoitoa.