Lukijalta
Mielipidekirjoitus

Pedot syövät lohet

Lohikeskustelussa on unohdettu lisääntynyt petojen määrä. Ne syövät lohet ja smoltit olemattomiin.

Olin siirtämässä ensimmäiset sata lohta elävänä Kaakamon lohipadosta Isohaaran padon yli. Lisäksi haavittiin happitankkeihin pienempiä lohia lohiloukuista, jotka olivat kauempana merellä. Yhdellä kokukerralla rysissä oli noin 400 kiloa lohta, suurimmat parikymmenkiloisia.

Nykyisin merikalastaja ei voi laskea lohikoukkuja pyyntiin, koska hylkeet repivät pyydykset hajalle.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut