Geologian tutkimuskeskuksen pääjohtaja Kimmo Tiilikainen.
Kuva: Jussi Leinonen
OECD:n Kaivosalueiden ja -kaupunkien konferenssi järjestettiin alkuviikosta Lapin yliopistolla Rovaniemellä. Se oli samalla ensimmäinen kerta, kun konferenssi järjestettiin Suomessa.
Tapahtuma kokosi yhteen kaivosalan asiantuntijoita maailmalta keskustelemaan kaivostoiminnasta sekä sen roolista kestävien käytäntöjen edistämisessä.
Konferenssissa käsiteltiin tiistaina julkaistua Mining Region and Cities Initiative -projektia.