Norr­bot­ten palasi de­ma­rei­den ruotuun – neljän vuoden ta­kai­nen kyy­käh­dys kor­jaan­tui melkein kai­kis­sa vaa­leis­sa ja kun­nis­sa

Lopullinen tulos selviää keskiviikkona postiäänien jälkeen.

Norrbotten on perinteisesti ollut sosiaalidemokraattien ja vasemmiston vahva maakunta. Neljän vuoden takainen rytmihäiriö on ohitettu sunnuntain vaaleissa, vaikka lopullisia tuloksia ei vielä voidakaan julistaa. Demarit nousivat piikkipaikalle lähes kaikissa Norrbottenin kunnanvaltuustoissa.

Ainoastaan Överkalixissa ja Jällivaarassa vaalitulos oli demareille aiempia vaaleja heikompi. Toki Överkalixissa puolueen kannatus on vieläkin yli 51 prosenttia.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä