Nää­tä­mö­joes­ta nousi pit­käs­tä aikaa kelpo määrä saa­lis­ta – ­pois­tet­tu­jen kyt­tä­rä­lo­hien määrä putosi kaksi kol­man­nes­ta

Useamman laihan vuoden jälkeen Näätämöjoesta nousi kelpo määrä saalista kuluneena kesänä. Joesta poistettujen kyttyrälohien määrä putosi kolmannekseen toissavuodesta.

Valtteri Kalliokoski pääsi väsyttämään oikeaa atlantin lohta.
Valtteri Kalliokoski pääsi väsyttämään oikeaa atlantin lohta.
Kuva: Martti Kalliokoski

Näätämöjoesta on saatu vähänlaisesti lohta viime kesinä.

Lohta on noussut jokeen vain vähän, eikä ole ollut harvinaista, että kalastaja on joutunut pettymään jäätyään kokonaan ilman saalista.

Tänä vuonna lohi kävi pitkästä aikaa pyydykseen.

Lapin ely-keskuksen kalastuksenvalvoja Jari Korjuksen mukaan kesä oli vähintään kohtuullinen.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Ilmoita asiavirheestä