Kysely: Suo­ma­lai­set huo­mioi­si­vat Poh­jois-Suo­men muut­tu­neen aseman hal­li­tus­oh­jel­mas­sa

Pääkirjoitus: Vien­ti­alo­jen sopu on hyvä komp­ro­mis­si – lak­ko­ke­vät voidaan vielä välttää

Asuntolainat: Nyt voit katsoa ajan­ta­sai­set eu­ri­bor-ko­rot Lapin Kansan netistä

Mainos: Tilaa Lapin Kansa Digi koko vuodeksi samaan hintaan: 12,90 € / kk + 1 kk kaupan päälle, tilaa tästä

Tilaajille

Mes­ta­rin tes­ta­ment­ti h-mol­lis­sa – Tor­nios­sa lauan­tai­na kuul­ta­va Bachin H-mol­li­mes­su on enemmän kuin yk­sit­täi­nen kon­sert­ti

"Musiikin historiasta ei löydä toista, jonka musiikissa Raamattu eläisi siten kuin J.S. Bachilla", teologian tohtori Juhani Holma tähdentää.

Et incarnatus est -osa on sävelletty ihan vuoden 1749 lopussa tai 1750 alussa ja on tiettävästi viimeinen vokaalisävellys, jonka J.S. Bach teki. Kuvassa Bachin alkuperäisen käsikirjoituksen alku.
Et incarnatus est -osa on sävelletty ihan vuoden 1749 lopussa tai 1750 alussa ja on tiettävästi viimeinen vokaalisävellys, jonka J.S. Bach teki. Kuvassa Bachin alkuperäisen käsikirjoituksen alku.

Johann Sebastian Bachinsa tuntevallakin saattaa olla vaikeuksia kuvata, millainen teos H-mollimessu on.

Sen aariat, vaikka hienoa musiikkia ovatkin, eivät ole laulajien konserttiohjelmistoa ja siten johdattamassa kiinnostuneita tutustumaan koko teokseen – jota sitäkin esitetään todella harvoin.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.