Pääkirjoitus: Ay-lii­ke ja hal­li­tus ovat ajau­tu­neet jää­rä­päi­syyt­tään pat­ti­ti­lan­tee­seen, mistä kum­man­kin on vaikea pe­rään­tyä

Lakko: Työ­tais­te­lu kes­keyt­tää ju­na­lii­ken­teen ensi tors­tai­na vuo­ro­kau­den ajaksi, lakko ei koske Poh­jois-Suo­men hen­ki­lö­yö­ju­na­lii­ken­net­tä

Rikos: Vä­ki­val­tai­nen ve­lan­pe­rin­tä Ro­va­nie­mel­lä toi 37-vuo­tiaal­le nai­sel­le reilut kaksi vuotta van­keut­ta

Mainos: Lapin Kansa Digi 13,90 €/kk – tilaa tästä

Tilaajille

Mes­ta­rin tes­ta­ment­ti h-mol­lis­sa – Tor­nios­sa lauan­tai­na kuul­ta­va Bachin H-mol­li­mes­su on enemmän kuin yk­sit­täi­nen kon­sert­ti

"Musiikin historiasta ei löydä toista, jonka musiikissa Raamattu eläisi siten kuin J.S. Bachilla", teologian tohtori Juhani Holma tähdentää.

Et incarnatus est -osa on sävelletty ihan vuoden 1749 lopussa tai 1750 alussa ja on tiettävästi viimeinen vokaalisävellys, jonka J.S. Bach teki. Kuvassa Bachin alkuperäisen käsikirjoituksen alku.
Et incarnatus est -osa on sävelletty ihan vuoden 1749 lopussa tai 1750 alussa ja on tiettävästi viimeinen vokaalisävellys, jonka J.S. Bach teki. Kuvassa Bachin alkuperäisen käsikirjoituksen alku.

Johann Sebastian Bachinsa tuntevallakin saattaa olla vaikeuksia kuvata, millainen teos H-mollimessu on.

Sen aariat, vaikka hienoa musiikkia ovatkin, eivät ole laulajien konserttiohjelmistoa ja siten johdattamassa kiinnostuneita tutustumaan koko teokseen – jota sitäkin esitetään todella harvoin.

Lue Digiä _vain 1 €/kk_

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita