Viime aikoina on vahvasti alkanut tuntua, ettei moni ministeri ole tehtäviensä tasalla. Monet asiat ovat selvenneet heille vasta lehtien palstoilta. Ministerit ovat vuoronperään vierittäneet vastuuta virkamiehille, kunnille tai yleensä jollekin muulle kuin itselleen, joille se kuuluu – ovathan he ministereitä.
Jääkö tieto jonnekin välille? Vai onko niin, että kun ei ymmärrä asiaa, ei viitsi kysyä, koska silloin paljastaisi tietämättömyytensä?
Ministerit joutuvat kuuntelemaan avustajiaan, joita on jokaisella runsaasti.