Kemiläisen Karaokepub Ramonan ravintolapäällikkö Maarit Miinala katsoo asiakkaiden koronapasseja kännykkäsovelluksen avulla. Pienellä osalla asiakkaista on paperinen passi.
Kuva: Jussi Saarela
Koronapandemian takia ravintoloille asetut rajoitukset astuvat voimaan lauantaina koko Lapissa. Hallitus on muuttanut asetusta, jolla rajoitetaan pandemian vuoksi ravintoloiden toimintaa. Vaihtoehtona rajoituksille ravintola voi edellyttää koronapassin käyttämistä asiakkailtaan.
– Koronarajoituksien piirissä olevia anniskeluluvallisia ravintoloita koko Lapin maakunnan alueella on 570 kappaletta, joista Länsi-Pohjan sairaanhoitopiirin sekä Rovaniemen alueella on yhteensä 200 kappaletta, Lapin aluehallintoviraston ylitarkastaja Tarja Strömdahl kertoo.