"Pitää tark­kaan miettiä ajan­koh­ta ra­vin­to­la­käyn­nil­le"

Essi Taivalkoskella on usein eväät mukana töissä. Lounaalle ravintolaan hän lähtee toisinaan. Mari Lahtinen käy lounasravintoloissa arkisin.
Essi Taivalkoskella on usein eväät mukana töissä. Lounaalle ravintolaan hän lähtee toisinaan. Mari Lahtinen käy lounasravintoloissa arkisin.
Kuva: Jussi Leinonen

Ravintoloiden ruuhkaisuus matkailun sesonkiaikana sekä hintojen yleinen nousu vähentävät lappilaisten käyntejä ravintoloissa, selviää Lapin Kansan toteuttamasta verkkokyselystä.

Vastaajista suurin osa kertoi käyvänsä ravintoloissa lounaalla, mutta illallisravintoloissa käynnit vähenevät sesonkiaikana.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä