Porocup: Luonto näytti voi­man­sa – kisa jou­dut­tiin kes­keyt­tä­mään

kolumni: Kuka sinä olet sil­loin, kun kukaan ei ole kat­so­mas­sa?

pääkirjoitus: Esi­mer­kil­lä on voimaa

Mainos: Jakajaksi Kaleva Mediaan - tutustu ja hae tästä

Lapin Kansan ko­ko­nais­ta­voit­ta­vuus kasvoi ja verk­ko­si­vu­jen kä­vi­jä­mää­rä nousi

Lapin Kansan verkkosivujen viikoittainen kokonaiskävijämäärä kasvoi lähes 14 prosenttia vuoden takaisesta. Tämän vuoden mittausjaksolla verkkosivujen viikoittainen keskikävijämäärä oli 128 600. Asia selviää Kansallisesta mediatutkimuksesta (KMT).

Samalla Lapin Kansan kokonaistavoittavuus kasvoi 1,7 prosenttia ollen 162 700.

KMT:n tämän vuoden selvityksen mukaan Lapin Kansa tavoittaa jo kaksi kolmasosaa, 67 prosenttia 15-vuotiaista ja sitä vanhemmasta kohderyhmästä. Kasvua vuodentakaiseen on tullut 4,7 prosenttiyksikköä.

– Median kulutus siirtyy nopeasti digitaalisille alustoille. Ilahduttavaa, että tavoitamme edelleen valtaosan lappilaisista joko painetun lehden, näköislehden tai verkkouutisten kautta, päätoimittaja Antti Kokkonen sanoo.

KMT on printtimedia-alan yhdessä tilaama tutkimuskokonaisuus.