Rovaniemeläisten peruskoulujen oppilaiden vanhemmat ovat saaneet Wilmaan tiedotteen, jossa kerrotaan, ettei Lapin hyvinvointialue laadi lääkärinlausuntoja oppilaille puhelinten käyttöä varten koulupäivien ajaksi.
Lääkärinlausuntoja ei myönnetä yksittäisille oppilaille ahdistuksen tai muiden psyykkisten oireiden hallitsemiseen.
Kaakkoisen palvelualueen johtavan lääkärin Outi Palménin mukaan niin Lapin alueella kuin valtakunnallisestikin on vastaanotettu lääkärinlausuntopyyntöjä, joilla on haluttu hoitaa nimenomaan ahdistusta puhelimen käytöllä.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut