Oulun käräjäoikeudessa kuultiin keskiviikkona törkeästä eläinsuojelurikoksesta syytettyä Kuusamon suurpetokeskuksen toimitusjohtajaa Pasi Jänttiä.
Syytteensä kiistävä Jäntti on toiminut yhtiön hallituksessa marraskuusta 2020 lähtien. Hän kertoi kiertävänsä päivittäin läpi suurpetokeskuksen tarhat ja tarkastavansa eläinten kunnon, joskin karhujen talviunien aikaan harvemmin.
Hänen mukaansa toimitusjohtajan toimenkuvaan kuuluu muun muassa eläintarhan tekniset asiat, yleinen valvonta ja lakien sekä ohjeistuksen noudattamisen valvonta.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut