Lukijalta
Mielipidekirjoitus

Kun tak­si­kyy­ti ei tule

On päivätoimintapäivä. Kiva päivä tiedossa: osallisuutta, tekemistä sekä tukea taitojen ylläpitämiseen ja kehittämiseen. Mutta taksia ei näy. Eteisessä odotusta puoli tuntia, 45 minuuttia, tunti. Tulee jo kuumakin.

Ulkovaatteet pois ja takaisin asuntoon. Osallisuuden ilo muuttuu pettymykseksi ja päivärytmi sekoittuu.

Tämä on todellisuutta monen palvelukodissa asuvan, kehitysvammaisuuden takia tukea tarvitsevan ihmisen kohdalla Rovaniemellä.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut