somehitti: Maa­gi­set si­vel­ti­men vedot – Elsi Tau­riai­sen video sai rä­jäh­tä­vän suo­sion, yht­äk­kiä seu­raa­jia olikin reilun tu­han­nen sijaan 126 000

Onnettomuus: Hen­ki­lö­au­to suistui tieltä veteen Ra­nual­la – kul­jet­ta­ja me­neh­tyi on­net­to­muu­des­sa

Pääkirjoitus: KOK päästää hyök­käys­so­taa käyvän Venäjän ur­hei­li­jat ke­sä­olym­pia­lai­siin tietyin ehdoin – päätös on pöy­ris­tyt­tä­vä, mutta lin­jas­sa kor­rup­toi­tu­neen jär­jes­tön edus­ta­mien arvojen kanssa

Mainos: Lapin Kansa Digi 13,90 €/kk – tilaa tästä

Kolumni
Tilaajille

Kom­ment­ti: "Va­pau­tu­mi­nen" va­paut­ti – ­Ka­ler­vo Pal­sal­ta opin, että myös hirveät asiat an­sait­se­vat tulla kuul­luk­si taiteen keinoin

Ensimmäinen maalaus Kalervo Palsalta, jonka näin, oli ”Vapautuminen”. Olin yläasteella.

Teini-ikäiselle maalaus miehestä, joka on hirttäytynyt omaan jättipenikseensä sidottuun hirttosilmukkaan, oli järkytys.

Yhtä kouriintuntuvia ja perustuksia ravistelevia taidekokemuksia minulla on harvakseltaan, mutta muistan ne. Ne ovat jättäneet jäljen, ja samoin ne ovat jääneet osaksi elämää.

”Vapautumisesta” lähtien pikkuhiljaa aloin tutustua Palsan elämään ja tuotantoon. Ja nyt hän on eräs suosikkitaiteilijoitani.

Ihmiset kieltävät mielellään itsestään pimeän puolen.

Lue Digiä _vain 1 €/kk_

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita