Kolmisensataa nuorta osallistui mopomiittiin Rovaniemen teollisuusalueella lauantaina, kertoo poliisi.
Mopomiitissä oli poliisin mukaan mukana nuoria, jotka pyrkivät yllyttämään poliisia lähtemään takaa-ajoon. Nuorten tarkoituksena oli saada tilanne kuvattua.
Poliisi muistuttaa, että isoista väestönkokoontumisista tulisi tehdä poliisille ilmoitus. Mopimiitteihin liittyy poliisin mukaan lieveilmiöitä, esimerkiksi poliisin provosoimista, mutta myös puutteellisilla, mahdollisesti jopa vaarallisilla ajoneuvoilla temppuilu.