Kolmesta raskaasta ajoneuvosta poistettiin kilvet poliisin tehovalvonnassa Torniossa. Syinä rekisterikilpien poistolle olivat kuntopuutteet tai katsastamattomuus.
Poliisi ja katsastushenkilöt valvoivat raskaiden ajoneuvojen liikennekelpoisuutta tiistaina. Valvonnassa keskityttiin raskaiden ajoneuvojen kuntovalvontaan. Apuna viranomaiset käyttivät siirrettävää jarrudynamometriä.
Poliisi kertoo poistaneensa kilpiä sellaisista raskaista ajoneuvoista, joiden viat olivat suoraan liikenneturvallisuuteen vaikuttavia ja olisivat olleet katsastuksessa hylkäysperusteita.