Suomen elokuvasäätiö myönsi joulukuussa tukea 6,4 miljoonaa euroa, josta riitti myös lappilaisille tekijöille.
Muun muassa torniolaisen Pauliina Punkin dokumenttielokuva Kittilä sai 120 000 euroa tuotantotukea. Elokuvasäätiön tiedoissa kerrotaan, että dokumenttielokuvassa selvitetään, mitä tapahtui Kittilässä.
– Tässä vaiheessa emme kerro sisällöstä tarkemmin. Olemme valinneet sellaisen linjan, Punkki kertoo.