"On median tehtävä aktivoida ihmisiä äänestämään."
"Median pitää nyt kertoa, kuinka tärkeää on äänestää aluevaaleissa."
"Median pitää uutisoida, mistä asioista aluevaaleissa päätetään."
Onko tosiaan minun vikani, jos kansa ei innostu vaaliuurnille tammikuun aluevaaleissa? Jos äänestysprosentti alkaa nelosella, poliitikkojen kauhukuvissa jopa kolmosella?
Tätä vastuuta ovat kovasti minulle työntämässä tutkijat, puolueet, niiden piirijärjestöt ja kaiken maailman professorit, mutta minä sanon ei.