Ke­min­maa pohtii kan­sa­nää­nes­tys­tä tuu­li­voi­mas­ta – "Ää­nes­täi­sin puo­les­ta"

Vuosien ajan valmisteltu periaatepäätös tuulivoimasta lykätään näillä näkymin kauas kevään vaalien yli.

Tuulivoimaan suopeasti suhtautuvat Outi Väliahdet ja Sinikka Sorvari ulkoiluttivat Jörö-koiraa torstaina kauniissa kevätauringossa Lautiosaaressa.
Tuulivoimaan suopeasti suhtautuvat Outi Väliahdet ja Sinikka Sorvari ulkoiluttivat Jörö-koiraa torstaina kauniissa kevätauringossa Lautiosaaressa.
Kuva: Henripekka Kallio

Keminmaan valtuusto saa seuraavassa kokouksessaan päätettäväkseen tulisiko tuulivoimasta järjestää kansanäänestys.

– Minä äänestäisin tuulivoiman puolesta. Se on puhdasta. Lisäksi edellinen sähkölasku oli siirtomaksuineen liki 500 euroa, Outi Väliahdet perustelee.

Myös lenkkikaveri Sinikka Sorvari puntaroi kallistuvansa tuulivoiman puolelle.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä