Kemi haluaisi liittyä yhteen Keminmaan ja Simon kanssa.
Kuva: Karoliina Marttala
Keminmaa ja Simo eivät innostu kuntajakoselvityksen aloittamisesta Kemin, Keminmaan ja Simon kesken. Kemin kaupunginjohtaja Matti Ruotsalainen julkisti esityksensä viime viikon lopussa. Maanantaina kaupunginhallitus päätti yksimielisesti esittää kaupunginvaltuustolle, että se käynnistää kuntajakoselvityksen esityksen valmistelun valtionvarainministeriölle.
Kunnanjohtaja Vivi Marttila kertoo, että ei ole vielä ehtinyt keskustella Simon luottamushenkilöiden kanssa asiasta.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut