Kemin kaupunki irtisanoo teatterin harjoitustilat.
Kuva: Henripekka Kallio
Tänään tiistaina pidetyssä Kemin kaupunginhallituksen kokouksessa päätettiin, että kaupunki astuu syrjään teatterin ylläpitäjän roolista. Kemin kaupunginteatteri siirtyy ensi vuoden alusta alkaen Meri-Lapin teatteriyhdistykselle.
Kemin kaupunginhallitus irtisanoo Pankin tilojen ja koulutusyhtymä Lappian tilojen vuokrasopimukset. Sopimukset päättyvät vuoden loppuun mennessä.
Teatteri on ollut evakossa jo viidettä vuotta.