Kemin kaupunginhallitus esittää valtuustolle, että Kemin kaupunginorkesteri lakkautetaan ensi vuoden alusta alkaen ja tilalle haetaan valtionsosuutta kvartetille huhtikuun loppuun mennessä.
Kaupunginhallitus hyväksyi kaupunginjohtaja Tero Nissisen päätösesityksen yksimielisesti tiistaina. Valtuusto päättää orkesterin kohtalosta seuraavassa kokouksessaan ensi maanantaina 20. huhtikuuta.
Nissinen kertoo päätösesityksessään, että kaupunginhallitus tutki helmi-maaliskuussa Tornion kanssa mahdollisuutta tehdä yhteistyötä ja rahoittaa orkesteria, mutta ratkaisua ei löytyny.