Torstaina aurinko helli Kemiä mutta kaupungintalolla laadittiin valtiovarainministeriöön kirjelmää, jossa toivotaan negatiiviseen valtionosuuteen ratkaisua tilanteessa, jossa kunnallisveroprosentti on jo korkea 9,6 ja monia talouden sopeuttamistoimia tehtynä.
Kuva: Camilla Ahlstrand
Kuntien valtionosuusuudistuksen pysähtyminen ei yllättänyt Kemissä, vaikka se on Lapissa ainoa kunta, jolle valtionosuus näyttää miinusta.
Moni kunta odotti valtionosuusuudistukselta lisärahaa ja joutui pettymään.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut