Kemin ja Sa­von­lin­nan kau­pun­git tyr­mää­vät mi­nis­te­riön sai­raa­la­verk­ko­sel­vi­tyk­sen – vaa­ti­vat hal­li­tuk­sel­ta toi­men­pi­tei­tä

Kaupungit jättivät yhteisen kannanottonsa perjantaina kansanedustajille.

Länsi-Pohjan keskussairaalan ympärivuorokautisen leikkaussalipäivystyksen alasajosuunnitelmat saivat Kemin kaupungin huolestumaan.
Länsi-Pohjan keskussairaalan ympärivuorokautisen leikkaussalipäivystyksen alasajosuunnitelmat saivat Kemin kaupungin huolestumaan.
Kuva: Henripekka Kallio

Kemin ja Savonlinnan kaupungit tyrmäävät sosiaali- ja terveysministeriön selvitysraportin sairaalaverkon tiivistämisestä.

Raportin perusteella Petteri Orpon (kok.) hallitus teki linjauksia sairaaloiden tulevaisuudesta. Niiden myötä molemmat kaupungit menettäisivät uudistuksessa sairaaloiden ympärivuorokautisen päivystysleikkausvalmiuden.

Hallitus perusteli muutoksia julkisten menojen tasapainottamisella ja terveydenhuollon henkilöstöpulalla.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä