Pääkirjoitus

Ke­mi­läi­set päät­ti­vät puo­lus­taa kan­san­val­taa – ilmiön soisi le­viä­vän mui­hin­kin kuntiin

Kemin kaupunginvaltuustossa nähtiin maanantai-iltana poikkeuksellinen näytelmä, jonka juonena oli demokratian toteutuminen sekä pääosissa naisasialiike ja hyvä veli -verkosto. Esitys päättyi valtuustosalin lehterit täyttäneen, naisenemmistöisen yleisön aplodeihin, kun demokratia oli voittanut puoluepolitikoinnin äänin 19–13.

Kyse oli kaupunginhallituksen puheenjohtajavalinnasta, jonka askelmerkit oli laadittu etukäteen vaalivoittaja SDP:n paikallistoimistolla. Demareiden miesvaltainen edustajisto päätyi esittämään hallituksen johtoon kunnallisjärjestönsä puheenjohtajaa Kalle Huuskoa, joka sai kuntavaaleissa 166 ääntä.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa