Useissa valtioissa on herätty sosiaalisen median käytön haittoihin lapsille ja nuorille. EU-parlamentti on hyväksynyt päätöslauselman, jossa esitetään 16 vuoden ikärajaa sosiaalisen median käyttämiselle. Tätä nuoremmat tarvitsisivat somen käyttöön vanhemman tai huoltajan luvan.
Lauselma koskee lisäksi myös tekoälysovellusten käyttöä. Parlamentti haluaa siis EU-tasoisen ikärajan. Päätöslauselma sisältää myös kehotuksen jäsenvaltioille ikärajaa koskevasta lainsäädännöstä.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut