Valtiovarainministeri Katri Kulmuni (kesk.) painottaa, että jatkossa rajan Ruotsiin ja Norjaan saavat ylittää vain kaikkein välttämättömimmissä työsuhteissa olevat ihmiset.
– Siihen tarvitaan työnantajan todistus, että henkilö on välttämätöntä työvoimaa. Ja rajan ylittävien täytyy sitoutua olemaan karanteeninomaisissa olosuhteissa, eli he saavat liikkua vain kodin ja työpaikan väliä, Kulmuni tiivisti tiistaiaamuna Lapin Kansalle.