Liikenne: Sil­ta­tar­kas­tuk­set ai­heut­ta­vat poik­keus­jär­jes­te­ly­jä Ro­va­nie­mel­lä tänään ja kes­ki­viik­ko­na

Kolumni: So­vin­non te­ke­mi­nen on pro­ses­si

Podcast: Kar­va­lak­ki­do­ku­ment­ti osa 6: Kuk­ko­lan­kos­ki näyt­tää, mitä elävä jo­ki­kult­tuu­ri voi ih­mi­sel­le merkitä – Heik­ki­län tai­tei­li­ja­vel­jek­set ker­to­vat elä­mäs­tä Väy­län­var­rel­la

Tilaajille

Kai­vos­hank­keen uusi johtaja uskoo Sakatin tuovan vau­raut­ta So­dan­ky­lään, Lappiin ja koko Suomeen – "Pelkkä ve­ro­ja­lan­jäl­ki on mil­jar­de­ja"

Sakatin kaivoshankkeen ympäristövaikutusten arviointiselostus valmistuu tänä kesänä. Uusi projektijohtaja Pertti Lamberg suunnittelee tiimeineen sellaista teknologiaa jota ei vielä ole olemassa.

Sakatin uusi projektijohtaja Pertti Lamberg ja tämän vuoden lopulla eläkkeelle jäävä Jukka Jokela
Sakatin uusi projektijohtaja Pertti Lamberg ja tämän vuoden lopulla eläkkeelle jäävä Jukka Jokela
Kuva: Elina Melamies

Sakatin kaivoshankkeen keulahahmojen, projektijohtaja Pertti Lambergin ja hänen edeltäjänsä Jukka Jokelan, työmatka taittui tiukasti emoyhtiön eli kaivosjätti Anglo Americanin ohjeiden mukaan.

– Yhtiön koronaohjeistus estää meitä matkustamasta yhdessä ja julkisilla. Niinpä ajelimme omilla autoillamme 11 tunnin matkan Espoosta Sodankylään, Pertti Lamberg kertoo.