Nimitykset: Sauli Pah­ka­sa­lo on Lapin Kansan uusi pää­toi­mit­ta­ja

Työelämä: Teol­li­suus­liit­to ja am­mat­ti­liit­to Pro aloit­ta­vat tiis­tai­na työ­tais­te­lu­toi­met, ulos­mars­se­ja Lapissa ja Oulussa

Mainos: Lapin Kansa Digi 13,90 €/kk – tilaa tästä

Tilaajille

Kaa­ka­mon vanha ky­lä­rait­ti kat­keai­si uuden tie­lin­jan myötä – uudet esi­tyk­set jakavat mie­li­pi­tei­tä, vaikka radan säh­köis­tys­tä kan­na­te­taan

Laurila-Tornio-radan sähköistys etenee vuosien odotuksen jälkeen. Ratasuunnitelmaa tehdään, mutta sen yksityiskohdat vaikuttavat huomattavasti Torniossa kaakamolaisten ja yliraumolaisten elämään. Turvallisuus vaatii vartioimattomien tasoristeysten poistoa tai korvaamista uusille kulkureiteillä.

Pentti Koskela ja Anssi Kamula Kaakamon muuttuvilla tasoristeyksillä. Kortelaisen tasoristeystä ei voida muuttaa nykyisessä paikassa, vaan kalteva raide vaatii sen siirtoa uuteen paikkaan. Radan sähköistämistä he kannattavat.
Pentti Koskela ja Anssi Kamula Kaakamon muuttuvilla tasoristeyksillä. Kortelaisen tasoristeystä ei voida muuttaa nykyisessä paikassa, vaan kalteva raide vaatii sen siirtoa uuteen paikkaan. Radan sähköistämistä he kannattavat.
Kuva: Sari Pelttari-Heikka

Väyläviraston esittelemät uudet ratalinjaukset saivat osan kaakamolaisista nostamaan kulmiaan. Muutokset aiemmalle kevään kierroksella esiteltyihin vaihtoehtoihin olivat melkoiset.

– Meiltä olisi lähtemässä pois kaksi nykyisistä tasoristeyksistä, kun aiemmassa vaiheessa Kortelaisen tasoristeyksen piti pysyä paikallaan ja Toppa oli muuttumassa jalankulkijoiden käyttöön.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.