Ja­lo­ki­vi­gal­le­rian kivien näyt­te­ly Lu­mi­lin­naan – kivet pää­se­vät vihdoin va­ras­tos­ta esille

Näyttely avataan keskiviikkona 28.toukokuuta

Akaatit pääsevät uuteen vitriiniin. Kuva on Kemin vanhan jalokivigallerian 25-vuotisjuhlasta vuodelta 2011.
Akaatit pääsevät uuteen vitriiniin. Kuva on Kemin vanhan jalokivigallerian 25-vuotisjuhlasta vuodelta 2011.
Kuva: Katja Lehto

Kemin jalokivigalleriassa vuosikymmeniä esillä olleet kivet pääsevät taas näytille. Kivistä valmistuu pysyväisnäyttely Lumilinnan kolmanteen kerrokseen.

Kultaseppämestari Teuvo Ypyän (s.1955 k. 2022) keräämä kivikokoelma on kaupungin omistuksessa mutta se on ollut pitkään varastoituna ja kaupunki on myynyt galleriarakennuksen yksityiselle.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä