Akaatit pääsevät uuteen vitriiniin. Kuva on Kemin vanhan jalokivigallerian 25-vuotisjuhlasta vuodelta 2011.
Kuva: Katja Lehto
Kemin jalokivigalleriassa vuosikymmeniä esillä olleet kivet pääsevät taas näytille. Kivistä valmistuu pysyväisnäyttely Lumilinnan kolmanteen kerrokseen.
Kultaseppämestari Teuvo Ypyän (s.1955 k. 2022) keräämä kivikokoelma on kaupungin omistuksessa mutta se on ollut pitkään varastoituna ja kaupunki on myynyt galleriarakennuksen yksityiselle.