Tilaajille

Ins­tag­ram on lä­hi­mat­kai­lul­le mah­dol­li­suus, mutta sel­fie-tik­ku voi tulla ko­ke­muk­sen tielle – "Meille parasta on, että ihmiset jakavat au­tent­ti­sia ja oikeita ko­ke­muk­sia"

Instagramissa syntyvät trendit ovat muokanneet matkakohteiden valintaa.

Helsinki/Senja

Senjan saarta Pohjois-Norjassa ei hävetä haikailla somejulkisuutta. Visit Senja Region -matkailuorganisaatio kutsuu saarta verkkosivuillaan termillä "Insta-friendly" eli sosiaalisen median kuvapalveluun Instagramiin mainiosti sopivana matkakohteena.

Markkinointipäällikkö Jenny Hoff kertoo STT:lle, että viime vuosina saarelta Instagramissa julkaistujen kuvien määrä on kasvanut huomattavasti, samoin Instagramin tuoma kävijäliikenne sivustolle.