Länsi-Pohjan sairaanhoitopiirin yhtymähallitus ilmaisee vakavan huolen siitä, että Mehiläinen Länsi-Pohja oy ei ole pystynyt toteuttamaan kuntalaisten hoitoon pääsyä lainsäädännön mukaisesti.
Yhtymähallitus edellyttää, että jäsenkuntien asukkaiden hoitotakuu toteutuu palvelusopimuksen mukaisesti tämän vuoden loppuun mennessä.
Lännen Media uutisoi lokakuun alkupuolella, että hoitotakuuta rikottiin elokuussa Länsi-Pohjan sairaanhoitopiirissä enemmän kuin missään muualla Suomessa.