Fennovoima hakee Hanhikiven ydinvoimalaitoksen vesitaloushankkeelle kymmenem vuodem jatkoa.
Kuva: Jukka-Pekka Moilanen / Arkisto
Fennovoima pyytää kymmenen vuoden lisäaikaa Hanhikiven ydinvoimalaitosalueen sataman ja jäähdytysveden ottorakenteiden rakentamiseen. Yhtiölle vuonna 2015 myönnetyn vesitalousluvan mukaan rakenteiden tulisi olla olennaisilta osin toteutettuna 23. joulukuuta mennessä. Työt ovat kuitenkin monilta osin yhä kesken.
Työt alkoivat Pyhäjoen Hanhikivenniemellä elokuussa 2015.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut