Fen­no­voi­ma hakee kym­me­nen vuoden jat­ko­ai­kaa Han­hi­ki­ven ydin­voi­ma­la­työ­maal­le

Fennovoima hakee Hanhikiven ydinvoimalaitoksen vesitaloushankkeelle kymmenem vuodem jatkoa.
Fennovoima hakee Hanhikiven ydinvoimalaitoksen vesitaloushankkeelle kymmenem vuodem jatkoa.
Kuva: Jukka-Pekka Moilanen / Arkisto

Fennovoima pyytää kymmenen vuoden lisäaikaa Hanhikiven ydinvoimalaitosalueen sataman ja jäähdytysveden ottorakenteiden rakentamiseen. Yhtiölle vuonna 2015 myönnetyn vesitalousluvan mukaan rakenteiden tulisi olla olennaisilta osin toteutettuna 23. joulukuuta mennessä. Työt ovat kuitenkin monilta osin yhä kesken.

Työt alkoivat Pyhäjoen Hanhikivenniemellä elokuussa 2015.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Ilmoita asiavirheestä