Taisin syyllistyä aggressioon.
Kohtasin kylällä tutun, joka oli liikkeellä ystävänsä kanssa. Tervehdimme, ja tutun tuttu kertoi nimensä. Se ei kuulostanut impivaaralaiselta. "Erikoinen nimi. Mistä olet lähtöisin?", minulta lipsahti.
Myöhemmin luin Ylen uutissivulta, että ei-suomalaisen nimen omaavalle ei saa esittää kysymyksiä nimestä, koska näin tehdessään kysyjä syyllistyy klassiseen mikroaggressioon. Kyseessä on meissä jokaisessa piilevä rasistinen asenne, jolla haluamme ilmasta, että vastapuolessa on jotain poikkeavaa.