Enontekiön lentoasema siirtyi kunnan omistamalle yhtiölle vuonna 2021.
Kuva: Tanja Virkkunen
Enontekiön lentoasema on saanut liikenne- ja viestintävirasto Traficomin myöntämän valtionavustuksen. Avustus on suuruudeltaan 395 000 euroa, ja sillä parannetaan lennonvarmistusta sekä turvatarkastusta.
Summasta 240 000 euroa käytetään investointina vanhan lennonvarmistuslaitteen uusimiseen.
– Laite on lentoaseman toiminnassa välttämätön, kertoo lentoaseman toimitusjohtaja Jussi Sorsa.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut