Tilaajille

Brän­di­pro­fes­so­ri kaipaa yri­tyk­sil­tä lisää roh­keut­ta: kaikkia ei tar­vit­se miel­lyt­tää – Saila Sa­ra­nie­meä puraisi brän­di­hi­mo opis­ke­lu­ai­ka­na Lapin yli­opis­tos­sa

Rovaniemeläislähtöinen professori kiinnostui Lapin matkailubuumista ja tutki aluksi matkailubrändejä.

Vahvan brändin ja pitkäjänteisen brändäyksen merkitystä ei Suomessa vieläkään ymmärretä tarpeeksi hyvin, tuore brändiprofessori Saila Saraniemi Oulun yliopiston kauppakorkeakoulusta arvioi.

– Monissa organisaatioissa brändien roolia markkinoinnissa ja liiketoiminnan kehittämisessä ei ehkä ole ihan hahmotettu, vaikka ymmärrys näistä asioista onkin kasvanut, Saraniemi sanoo.