Auto on valtiolle tuottoisa lypsylehmä. Suomessa autot ovat kalliita, naapurimaissa ja Euroopassa paljon halvempia. Käytettyjä autoja saa Ruotsista pilkkahintaan.
Uusien autojen myynti romahti, kun autokauppiaat hoksasivat, että auto on myös ilmaston parantaja. Pitää saada vähäpäästöisiä autoja. Niinpä he aloittivat uutisoinnin, että ”suomalaiset ajavat Euroopan vanhimmalla autokalustolla”.
Kauppiaat eivät hoksannee sanoa sitä, että suomalaiset ajavat vanhoilla, mutta hyvillä autoilla, sillä suomalainen katsastusjärjestelmä toimii hyvin.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut