Asuminen: Ro­va­nie­men Lai­naan­ran­nas­ta tulee entistä vih­reäm­pi – kau­pun­ki aloit­taa Ke­mi­joen rannan uu­dis­ta­mi­sen ensi kesänä

Sote-uudistus: Hy­vin­voin­ti­alue val­mis­tau­tuu pur­ka­maan Me­hi­läis-ul­kois­tuk­sen – sel­vi­tys­tä pan­ta­taan jul­ki­suu­del­ta

Pääkirjoitus: KOK:n vä­läyt­tä­mä ve­nä­läis­ur­hei­li­joi­den paluu kan­sain­vä­li­siin ki­soi­hin on luo­ka­ton ehdotus

Tilaajille

Ar­vos­te­lu: Ali­ta­jun­ta taiteen läh­tee­nä

Norsut vaeltavat Stanislav Azarovin taiteessa monimutkaisen järjestelmän vertauskuvina. Ihmisen rooli on tuossa maailmassa pieni.

Norsujen kaupunki, Stanislav Azarovin grafiikkaa Galleria Varjossa (Rovakatu 40) Rovaniemellä 28.3. asti. Avoinna ma–pe 10–17, la–su 12–16. Vapaa pääsy.

Venäläisen taidegraafikko Stanislav Azarovin mustavalkoiset grafiikan teokset muodostavat kerrassaan mielenkiintoisen kokonaisuuden. Taiteilijan alitajunnasta tuntuu kumpuavan loputtomasti materiaalia. Arvoituksellisia ja unenomaisia teoksia katsellessa on vaikea muodostaa yhtä selkeää tulkintaa.

Mielessä käy virolaisen, Priit Pärnin, absurdit hahmot ja neuvostoliittolaisen elokuvaohjaajan, Andrei Tarkovskin, unenomainen mystiikka. Azarovin teosten monimerkityksellisyys voi pohjautua aikaan, jolloin Itä-Euroopan taiteilijoiden asema sensuurin kourissa oli armoton, tuolloin epäsuorasta ilmaisusta oli hyötyä.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.