Pääkirjoitus

Alue­hal­lin­to jälleen uusiksi – vuonna 2010 aloit­ta­neet elyt ja avit his­to­riaan

Kun me kansalaiset suunnilleen opimme, mitä tehtäviä on ely-keskuksella ja aluehallintovirastolla eli elyllä ja avilla, nyt ne virastoina poistuvat. Elyt ja avit aloittivat vuonna 2010.

Lupia ja valvonta-asioita käsittelevä uusi jättivirasto aloittaa vuodenvaihteessa. Lähes 2 000 virkamiehen Lupa- ja valvontavirastosta tulee yksi valtionhallinnon suurimmista. Viraston päätoimipaikka on Tampereella mutta sillä on 18 toimipaikkaa ympäri Suomen.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut