Ympäristöjärjestöt ovat tehneet valituksia riskienhallinnan puutteista Kevitsan kaivoksella jo jonkin aikaa.
Kuva: Henripekka Kallio
Suomen luonnonsuojeluliiton Lapin piiri ry, Villilohi ry, Rajat Lapin kaivoksille ry ja Kansalaisten kaivosvaltuuskunta ry ovat jättäneet valituksen Kevitsan kaivoksen toiminnasta Vaasan hallinto-oikeudelle.
Valitus koskee Pohjois-Suomen aluehallintoviraston myöntämää Boliden Kevitsa Mining Oy:lle ympäristö- ja vesitalouslupaa Sodankylässä.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut