Yli­tor­nion Kau­lin­ran­nas­sa alkoi ve­den­keit­to­ke­ho­tus

Juomavesi on keitettävä Kaulirannan ylipään vesiosuuskunnan vedenjakelualueella Kaulinrannassa Ylitorniolla.

Kaulirannan ylipään vesiosuuskunnan verkostosta keskiviikkona 7. elokuuta otetusta vesinäytteestä on löytynyt koliformisia bakteereita.

Näytetulos varmistettiin maanantaina 12. elokuuta.

Vedessä saattaa olla myös tautia aiheuttavia bakteereita.

Kaikki juotava ja ruuanlaittoon käytettävä vesi on keitettävä 5–10 minuuttia.

Veden keittokehotus on voimassa toistaiseksi.

Kaulirannan ylipään vesiosuuskunta on sulkenut vanhemman kaivon pois käytöstä ja aloittanut vedenottamon puhdistamisen.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Mainos
Lapin Kansan pelit

Pelaa Lapin Kansan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä