Inarin riistanhoitoyhdistyksen toiminnanohjaaja Pertti Vikeväkorva.
Kuva: Jyri Salonen
Maa- ja metsätalousministeriön esityksen mukaan riekkoa voitaisiin metsästää Ylä-Lapissa koko metsästysasetuksen sallima aika 10. syyskuuta – 31. maaliskuuta.
Inarin riistanhoitoyhdistyksen toiminnanohjaaja Pertti Vikeväkorva esittää, että riekon pyyntiaikaa voisi lyhentää helmikuun loppuun.
–Maaliskuun riekonpyynti on jo semmoista, että linnut jotka ovat sinne asti selvinneet ovat niitä tuottavia lintuja.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut