Ve­ren­luo­vut­ta­jia tar­vi­taan myös epi­de­mian aikana – "Luo­vu­tus­pai­kois­sa kiin­ni­te­tään nyt paljon huo­mio­ta hy­gie­niaan"

Verenluovuttajia tarvitaan myös koronaepidemian aikana, muistuttaa Punainen Risti. Seuraavan kerran verta voi Lapissa luovuttaa Rovaniemellä maanantaina 23. maaliskuuta.

Suomessa tarvitaan joka päivä satoja pusseja verivalmisteita muun muassa synnyttäjille, syöpäpotilaille, keskosvauvoille ja onnettomuuksien uhreille. Punaisen Ristin veripalvelun tiedotteessa todetaan, että verenluovutus on turvallista myös epidemian aikana. Luovuttaminen ei heikennä vastustuskykyä.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Mainos
Lapin Kansan pelit

Pelaa Lapin Kansan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä