Val­tio­kont­to­ri maksoi 223 mil­joo­naa euroa ta­kau­tu­via säh­kö­hy­vi­tyk­siä

Hyvityshakemuksia vastaanotettiin yhteensä 152.

Energiakriisin aiheuttaman poikkeuksellisen tilanteen vuoksi valtio on tukenut kotitalouksia takautuvasti maksettavilla sähköhyvityksillä yhteensä 223 miljoonalla eurolla, tiedotti Valtiokonttori.

Sähköyhtiöt ovat hyvittäneet laissa määritetyn summan automaattisesti asiakkaidensa sähkölaskuissa, minkä jälkeen sähköyhtiöt ovat voineet hakea maksamiaan hyvityksiä takaisin Valtiokonttorista.

Valtiokonttori ei julkaise tarkempia tietoja hyvitysten jakautumisesta sähköyhtiöille.

Ilmoita asiavirheestä