Lukijalta
Mielipidekirjoitus

Vä­hem­män kun­tayh­tiöi­tä, enemmän yrit­tä­jyyt­tä

Työministeri Tuula Haatainen (sd.) on aikeissa tuoda eduskunnalle esityksen heikentää pk-yritysten kannalta hankintalakia sekä helpottaa kuntien ja hyvinvointialueiden sidosyksikköyhtiöiden ulosmyyntiä. Pidämme esitystä alueemme pienten ja keskisuurten yritysten kannalta erittäin huolestuttavana. Se heikentäisi yksityisten yritysten asemaa ja loisi erittäin epäreilun kilpailuasetelman. Muutos vaikuttaisi ikävästi etenkin pk-yritysten toimintaedellytyksiin.

Esitys tarkoittaisi, että julkisesti omistetut – kuten kuntien ja hyvinvointialueiden – yhtiöt voisivat toimia nykyistä vapaammin markkinoilla.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa